Δεν είστε συνδεδεμένοι. Το ενημερωτικό δελτίο μπορεί να περιλαμβάνει ορισμένες πληροφορίες χρήστη, επομένως ενδέχεται να μην εμφανίζονται σωστά.

ΕΑΔ_ Newsletter 16 Μαΐου - 30 Ιουνίου 2024

ΕΑΔ_ Newsletter 16 Μαΐου - 30 Ιουνίου 2024
Newsletter Header

8th ICAC SYMPOSIUM
Ελεγκτικό Έργο
Προκήρυξη Ελεγκτών 2024
Ελεγκτικό Έργο

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΒΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΗΜΟΣ)‍

 

Μετά από καταγγελίες τέως (τ.) & νυν (ν.) υπαλλήλων Δήμου της Β. Ελλάδας, κατά (τ.) Προϊσταμένου, οι οποίες αφορούσαν στην  καταχρηστική, προσβλητική, επιθετική και εκφοβιστική συμπεριφορά του σε βάρος τους, εντός του εργασιακού χώρου, η Ε.Α.Δ. πραγματοποίησε έλεγχο. Για την εν λόγω συμπεριφορά, οι καταγγέλλοντες υπάλληλοι είχαν ήδη καταθέσει σχετικές αναφορές στο Γραφείο του (τ.) Δημάρχου, αλλά μέχρι την κατάθεση των παραπάνω καταγγελιών τους στην Ε.Α.Δ., αυτές δεν είχαν εξετασθεί.

 

Από τη διερεύνηση της υπόθεσης προέκυψαν τα ακόλουθα:

 

·  Ο (τ.) Δήμαρχος του εν λόγω Δήμου, δεν εξέτασε τη βασιμότητα των καταγγελλομένων, καθώς εσφαλμένα θεώρησε ότι δεν ήταν ο ανώτερος στη διοικητική ιεραρχία Προϊστάμενος του φορέα με αρμοδιότητα για θέματα προσωπικού στον Δήμο και ανέθεσε την εξέταση των καταγγελλομένων στον Προϊστάμενο της Δ/νσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου.

·    Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου, θεώρησε ορθώς, ότι ελλείψει Συμβούλου Ακεραιότητας στον Δήμο, αλλά και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, αρμόδιος για την εξέταση της βασιμότητας των καταγγελλομένων ήταν ο (τ.) Δήμαρχος, ως Προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών του Δήμου.

·  Η Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας - Δ/νση Διοίκησης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης (αρμόδια Δ/νση του εποπτεύοντος φορέα), απαντώντας λανθασμένα επί ερωτημάτων σχετικών με την αρμοδιότητα εξέτασης των καταγγελιών:

 

α) Υπέδειξε στον εν λόγω Δήμο να ορίσει ως Σύμβουλο Ακεραιότητας υπάλληλο του Δήμου με παράλληλη άσκηση καθηκόντων, συγχέοντας τον θεσμό του Συμβούλου Ακεραιότητας με τον θεσμό του Υπεύθυνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.). Ως αποτέλεσμα, ο (τ.) Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του εν λόγω Δήμου, με σχετική απόφασή του ανέθεσε καθήκοντα Συμβούλου Ακεραιότητας σε υπάλληλο της Δ/νσης Διοικητικού με παράλληλη άσκηση καθηκόντων. Εν συνεχεία, ο εν λόγω υπάλληλος αιτήθηκε την ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης, καθόσον για την έκδοσή της, δεν είχαν τηρηθεί ούτε οι τυπικές, αλλά ούτε και οι ουσιαστικές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, προκειμένου να συσταθεί και πληρωθεί νόμιμα η εν λόγω θέση.

β) Επέμεινε με νεότερο έγγραφό της στην εξέταση της βασιμότητας των εν λόγω καταγγελιών, από τον ορισθέντα Σύμβουλο Ακεραιότητας.

 

Αποτέλεσμα της παραπάνω αλληλογραφίας, ήταν να μην εξετασθούν οι συγκεκριμένες καταγγελίες, ούτε από τον (τ.) Δήμαρχο, ούτε από τον ορισθέντα Σύμβουλο Ακεραιότητας.

 

·    Παρά ταύτα όμως, με απόφαση του (τ.) Δημάρχου, οι ως άνω θιγόμενοι υπάλληλοι τοποθετήθηκαν στη Δ/νση Δόμησης και Πολεοδομικών Εφαρμογών του ίδιου Δήμου, στην οποία υπηρετούν ακώλυτα μέχρι και σήμερα.

·   Μετά τη διερεύνηση των καταγγελλομένων από την Ε.Α.Δ., ο (ν.) Δήμαρχος, κατόπιν των σχετικών υποδείξεων/οδηγιών της Αρχής προέβη, ως όφειλε:

 

-        Σε έλεγχο των καταγγελλομένων.

-        Σε ανάκληση της απόφασης ορισμού Συμβούλου Ακεραιότητας.

-        Σε έκδοση απόφασης ορισμού Υπεύθυνου Παραλαβής και Παρακολούθησης (Υ.Π.Π.Α.) στον Δήμο.

 

Τέλος, η Ε.Α.Δ. πρότεινε:


α) στην αρμόδια υπηρεσία προσωπικού του ελεγχόμενου φορέα, να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα και να προβεί σε όλες εκείνες τις ενέργειες πρόληψης που δεν είχε υλοποιήσει ακόμα, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του νόμου για δημιουργία περιβάλλοντος εργασίας που σέβεται, προωθεί και διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν κόσμο εργασίας, χωρίς βία και παρενόχληση.
β) στα αρμόδια όργανα του φορέα να ενημερώνουν αμελλητί τον/την θιγόμενο/η υπάλληλο που υποβάλλει καταγγελία για περιστατικά βίας και παρενόχλησης, σχετικά με την εξέλιξή της ή την τυχόν διαβίβασή της σε άλλο αρμόδιο όργανο ή φορέα.

decoration-icon

ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ) ΓΙΑ ΜΗ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΕΝΣΗΜΩΝ ΑΠΟ ΠΑΡΟΧΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΔΙΕΚ)

 

Μετά από καταγγελία πολίτη, η Ε.Α.Δ. διενήργησε έλεγχο στο Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.). Ο έλεγχος αφορούσε στη μη καταχώριση ενσήμων από παροχή εργασίας εκπαιδευτικού, με καθεστώς ωρομίσθιας απασχόλησης, σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ).


Από τη διεξαγωγή του ελέγχου διαπιστώθηκε ότι τα διαλαμβανόμενα στην καταγγελία ίσχυαν και κατόπιν παρέμβασης της Ε.Α.Δ., καταχωρίστηκαν τα δικαιούμενα από τον/την καταγγέλλοντα/ουσα ένσημα για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα στο μητρώο ασφάλισής του/της.


Ωστόσο, κατά τον έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω καθυστέρηση δεν αφορούσε μόνο στο μεμονωμένο αυτό περιστατικό, αλλά αποτελεί μια ευρύτερη παθογένεια, η οποία οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο έχει σχεδιαστεί και διεκπεραιώνεται συνολικά η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων των αντισυμβαλλόμενων διδασκόντων και συμβούλων (διαβιβάστηκαν στο αρμόδιο Τμήμα - Λογιστήριο με ιδιαίτερη καθυστέρηση, ήτοι τουλάχιστον τρεις μήνες μετά την υπογραφή τους). Επίσης, η διαδικασία με την οποία αυτοί/ ές αμείβονται και καταχωρίζονται τα δικαιούμενα ένσημά τους καθυστερεί εξίσου αρκετά. Για παράδειγμα, ο μήνας Οκτώβριος εξοφλήθηκε τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Οι στρεβλώσεις εντοπίστηκαν τόσο στο οικείο θεσμικό πλαίσιο, όσο και σε συστημικά προβλήματα.


Αναφορικά με το τμήμα της καταγγελίας που αφορούσε στην καταχώριση των ενσήμων, εντοπίστηκαν δυστοκίες και καθυστερήσεις καθώς σε αρκετές περιπτώσεις χρειάστηκε η επανυποβολή των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (Α.Π.Δ.) και η διόρθωση των στοιχείων στο αρμόδιο υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Στην υπό εξέταση υπόθεση διαπιστώθηκε ότι τα στοιχεία σχετικά με τα ένσημα ασφάλισης των εκπαιδευτών που απασχολήθηκαν κατά το χειμερινό εξάμηνο του εκπαιδευτικού έτους 2022 - 2023 εστάλησαν τον Αύγουστο του 2023.


Με την ολοκλήρωση του ελέγχου, η σχετική Έκθεση εστάλη στον ελεγχόμενο Φορέα (δηλ. στο Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και στην αντίστοιχη Επιτελική Δομή. Οι προτάσεις που έγιναν προκειμένου να θεραπευθούν τα προβλήματα που καταγράφηκαν περιλαμβάνουν:

 

  • Τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στην πληρωμή και στην καταχώριση των ενσήμων των διδασκόντων των ΔΙΕΚ με στόχο τον εξορθολογισμό του
  • Σύνταξη Οδηγού Εφαρμογής δεσμευτικής ισχύος για την υλοποίηση του σχετικού Έργου   
  • Καταγραφή των απαιτούμενων ενεργειών, προκειμένου να επιτευχθεί ο αποτελεσματικός συντονισμός των συναρμόδιων Υπηρεσιών   
  • Τροποποίηση της διαδικασίας αναθέσεων των εκπαιδευτικών θεματικών με στόχο την αυτοματοποίηση του εν λόγω συστήματος   
  • Τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη της άμεσης διεκπεραίωσης των διαδικαστικών σταδίων και της έγκαιρης αποζημίωσης και καταχώρισης των ενσήμων των διδασκόντων   
  • Το στάδιο των πληρωμών θα πρέπει να περιλαμβάνει την υποβολή και τον έλεγχο των παρουσιολογίων των εκπαιδευτών, καθώς και των υπόλοιπων στοιχείων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε μηνιαία βάση.
Διεθνή Παρουσία
Διεθνή Παρουσία Banner
NTA-ICAC-Capacity Building1

Περιφερειακό Εργαστήριο για την Προώθηση της Ακεραιότητας στον Τομέα της Ασφάλειας

 

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας συμμετείχε διά των στελεχών της Γενικής Διεύθυνσης Ακεραιότητας και Λογοδοσίας στο «Περιφερειακό Εργαστήριο για την Προώθηση της Ακεραιότητας στον Τομέα της Ασφάλειας» που διεξήχθη από 19 έως 21 Μαΐου 2024, στο Ζάγκρεμπ στην Κροατία, από κοινού από το RACVIAC - Κέντρο Συνεργασίας για την Ασφάλεια καθώς και το RAI - Περιφερειακή Πρωτοβουλία Κατά της Διαφθοράς.

Στο εργαστήριο έγινε επισκόπηση των διεθνών προτύπων, πολιτικών και μηχανισμών για την πρόληψη και ανίχνευση της σύγκρουσης συμφερόντων. Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς (UNCAC), ο Διεθνής Κώδικας Δεοντολογίας για Δημόσιους Λειτουργούς του ΟΗΕ, η Σύσταση του Συμβουλίου του ΟΟΣΑ για τις Κατευθυντήριες Γραμμές του για τη Διαχείριση της Σύγκρουσης Συμφερόντων, το Μοντέλο Κώδικα Δεοντολογίας για Δημόσιους Λειτουργούς του Συμβουλίου της Ευρώπης, η Πολιτική Οικοδόμησης Ακεραιότητας του ΝΑΤΟ κ.α. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας που ήταν αφιερωμένη στην παρουσίαση εθνικών μοντέλων και βέλτιστων πρακτικών, υπήρξαν εισηγήσεις από εκπροσώπους της Αλβανίας, της Βοσνίας -Ερζεγοβίνης, της Βουλγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας.
Εκ μέρους της Ελλάδας, έγινε σύντομη παρουσίαση της ΕΑΔ, του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς (NACAP) 2022-2025, του θεσμού του Συμβούλου Ακεραιότητας στη Δημόσια Διοίκηση, του θεσμικού πλαισίου για την υποβολή Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων και της ηλεκτρονικής εφαρμογής e-Ποθeν.

COCOLAF Plenary – Ολομέλεια της Συμβουλευτικής Επιτροπής για το Συντονισμό Καταπολέμησης της Απάτης

 

Τα στελέχη της ΕΑΔ/AFCOS συμμετείχαν διαδικτυακά στην Ολομέλεια της Επιτροπής της OLAF για τον Συντονισμό Καταπολέμησης της Απάτης, στις 26 Μαΐου 2024. Συζητήθηκαν θέματα αναφορικά με την προστασία των οικονομικών συμφερόντων της Ε.Ε., όπως: η στατιστική αξιολόγηση των παρατυπιών έτους 2023, οι εθνικές στρατηγικές καταπολέμησης της απάτης των κρατών-μελών της Ε.Ε., η παρακολούθηση των συστάσεων που απευθύνθηκαν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αναφορικά με το έτος 2022, και η  παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της Επιτροπής σχετικά με την προστασία των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ (γνωστή και ως «έκθεση PIF» για το έτος 2023.

ΕΑΔ - ΕΣΣΚΔ 2022-2025

Ολοκλήρωση 2ου Κύκλου Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Διαχειριστή Κινδύνων

 

Τους μήνες Μάϊο - Ιούνιο του 2024 έλαβε χώρα στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) ο δεύτερος κύκλος του Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Διαχειριστή Κινδύνων, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Εθνικής Αρχή Διαφάνειας και του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και αποσκοπεί στην παροχή πρακτικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης των απαραίτητων δεξιοτήτων, γνώσεων και ικανοτήτων σε στελέχη του δημόσιου τομέα, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν την πολιτική, το πλαίσιο και τη διαδικασία διαχείρισης κινδύνων. Στην πιστοποίηση επάρκειας διαχειριστή κινδύνων στον δεύτερο κύκλο συμμετείχαν 25 υπάλληλοι και πιστοποιήθηκαν οι 16.

Έκδοση Κοινής Απόφασης Καθορισμού Προτύπου Ετήσιας Έκθεσης Διαχείρισης Κινδύνων

 

Στις 23.05.2024 εκδόθηκε (Β’2921) η Κοινή Απόφαση της Υπουργού Εσωτερικών και της Αναπληρώτριας Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με την οποία καθορίζεται το πρότυπο Ετήσιας Έκθεσης Διαχείρισης Κινδύνου των οργάνων διαχείρισης κινδύνων και παρέχονται οδηγίες σχετικά με τη σύνταξή της, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 22Η του ν.4795/2021. Η Ετήσια Έκθεση Διαχείρισης Κινδύνου υποβάλλεται προς τον επικεφαλής του φορέα και κοινοποιείται στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας, σύμφωνα με την περ. ζ του άρθρου 22Δ του ν. 4795/2021.

Εγχειρίδιο-Καλές Πρακτικές

Έκδοση Εγχειριδίου: «Καλές Πρακτικές για την Ενίσχυση της Ακεραιότητας και Καταπολέμησης της Διαφθοράς μέσω της Εκπαίδευσης»

 

Στις 04.06.2024, η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δημοσίευσε το εγχειρίδιο «Καλές Πρακτικές για την Ενίσχυση της Ακεραιότητας και Καταπολέμησης της Διαφθοράς μέσω της Εκπαίδευσης». Το εγχειρίδιο απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα και περιλαμβάνει παραδείγματα και εργαλεία από διάφορες χώρες, με στόχο την ενσωμάτωση των αξιών της διαφάνειας και της ακεραιότητας στα εκπαιδευτικά προγράμματα.


>Περισσότερα

Συμμετοχή του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού Καταπολέμησης της Απάτης (AFCOS) σε Επιτροπές Παρακολούθησης Προγραμμάτων

 

Στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου, η ΕΑΔ/AFCOS, συμμετείχε δια ζώσης στις  Επιτροπές Παρακολούθησης των Προγραμμάτων «Θεσσαλία», «Κεντρική Μακεδονία», «Δυτική Ελλάδα», «Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣΚΑΠ)», «Πελοπόννησος», «Ταμείων Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων» και εξ’ αποστάσεως (μέσω τηλεδιάσκεψης), στις Επιτροπές Παρακολούθησης των Προγραμμάτων «Στερεά Ελλάδα», «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη», «Κρήτη» και «Βόρειο Αιγαίο». Στις συμμετοχές αυτές τα στελέχη της ΕΑΔ/AFCOS παρουσίασαν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις καταγγελίες που αφορούν το εκάστοτε πρόγραμμα καθώς και το ρόλο του AFCOS στην καταπολέμηση της απάτης στα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Επιπλέον, παρουσιάσθηκαν σημαντικές πληροφορίες που αφορούσαν στην  ανάπτυξη του δικτύου της ΕΑΔ/AFCOS, στην υποστήριξη της OLAF, στη συνδρομή της ανάπτυξης τομεακών στρατηγικών κατά της απάτης και στις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στην προστασία των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ.

AFCOS-Καταγγελίες ανά ταμείο

12ος κύκλος του Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας

 

H ΕΑΔ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, διεξήγαγε τον 12ο κύκλο του Προγράμματος Πιστοποίησης Επαγγελματικής Επάρκειας Συμβούλων Ακεραιότητας, ο οποίος ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου, μέσω της διενέργειας του τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων. Στις εξετάσεις συμμετείχαν 19 υποψήφιοι:16 πιστοποιήθηκαν, 3 απέτυχαν.

Θέματα από Social Media
Social Media Banner
FB-EAD-ESSKD
IG-EAD-Elegxos-MFH
Twitter-EAD-last-Newsletter
Feedback Survey

facebooktwitterinstagramyoutubelinkedin

#ΕΑΔ #NTA

 #Διαφάνεια #Ακεραιότητα #Έλεγχος #Λογοδοσία

 #integrity #awareness_ead #transparency #EUAntiFraud

Copyright (C) 2024 ΕΑΔ. All rights reserved.

 

Λαμβάνετε αυτό το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποκλειστικά για μη εμπορικούς και ενημερωτικούς σκοπούς. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες απορρήτου δεδομένων, θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι μπορείτε να διαγραφείτε από αυτό το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ανά πάσα στιγμή.

 ΕΑΔ

 Λένορμαν 195

 Αθήνα 104 42

 Greece